 |
Právě je 1037 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: lutrik Dzehenuti
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 137504245 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE
Vloženo Pátek, 19. prosinec 2025 @ 12:38:45 CET Vložil: Tomas |
poslal Ekrazit V Bibli lze na Boží Trojici usoudit z těchto textů:
Boží Trojice:
- Otec např. (Mal. 2:10; Mt. 5:16) - Syn, který existuje od počátku a je v jednotě s Otcem, např. (Ž. 2,7; J. 1; 1-4; J. 1,14; Kol. 1,16) - Duch svatý např. (Mt. 1:18; Mt. 3:16; J. 1:32)
Mal. 2:10 Což nemáme všichni jednoho otce? Cožpak nás nestvořil jeden Bůh? Proč jednáme věrolomně jeden vůči druhému a znesvěcujeme smlouvu svých otců? (SP) Mt. 5:16 Tak ať vaše světlo září před lidmi, aby uviděli vaše dobré skutky a vzdali slávu vašemu Otci, který je v nebesích.” (SP) Ž. 2:7 Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil. (SP) J. 1:1 Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. (SP) J. 1:2 To bylo na počátku u Boha. (SP) J. 1:3 Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je. (SP) J. 1:4 V něm byl život a ten život byl světlo lidí. (SP) J. 1:14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný milosti a pravdy. (SP) J. 1:32 A Jan vydal svědectví: “Viděl jsem, jak Duch sestupoval jako holubice z nebe a zůstal na něm. (SP) Mt. 17:5 Když ještě mluvil, hle, zastínil je zářivý oblak a z oblaku se ozval hlas: “Toto je můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení; toho poslouchejte.” (SP) Kol. 1:16 neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, vlády nebo autority; všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. (SP)
BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ
Existence Boží Trojice nemusí být naprosto nepředstavitelná, a stojící a priori proti zdravému rozumu. Každý si může představit třeba trojúhelník, tedy nejjednodušší plošný útvar, který má 3 strany, úhly a vrcholy a přesto tvoří jeden celek.
Nebo mnohem zajímavější příklad z fyziky: Nám všem dobře známá voda, chemicky H2O existuje ve třech skupenstvích : pevném, kapalném a plynném. A teď pozor: existuje stav, kdy je voda na parametrech tzv. Trojného bodu (tlak 0,61 kPa; teplota 273,16 K – čti kilopaskalů, Kelvinů), kdy vedle sebe v prostoru existují v rovnováze současně všechna 3 skupenství, tedy led, voda i pára. Tyto skutečnosti jsou známy dnes každému, kdo se trochu zabývá odvětvím fyziky zvaném termodynamika, resp. termomechanika.
Trojný bod je tak důležitý, že od něj, a od absolutní nuly (teploty vesmírného prostoru) byla odvozena jednotka teplotního rozdílu, již zmíněný Kelvin (K).
A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel??? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit? Třeba trojrozměrným prostorem v němž všichni žijeme?
Samozřejmě, že existenci Boží Trojice nelze dokázat eukleidovskou geometrií nebo termodynamikou, ale jako pomůcka pro základní představu tyto příklady alespoň v prvním přiblížení postačí.
BOŽÍ TROJICE V BIBLI
Lk. 3:22 a sestoupil na něho Duch Svatý v tělesné podobě jako holubice a z nebe zazněl hlas: “Ty jsi ten můj Syn, Milovaný, v tobě jsem nalezl zalíbení. (SP)
Svatá Trojice v akci:
Otec: Hlas z nebe Syn: Zde, na zemi Duch svatý: V tělesné podobě sestoupil na Syna
Není zde sice užito termín "Trojice", což je jen pomocný název vytvořený lidmi. Máme poslouchat Syna, bytost zplozenou, nestvořenou - tedy Boha:
Ž. 2:7 Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil. (SP) Mt. 3:16 Když byl Ježíš pokřtěn, vystoupil hned z vody. A hle, otevřela se [mu] nebesa a spatřil Ducha Božího, jak sestupuje jako holubice a přichází na něho. (SP) Mt. 3:17 A hle, ozval se hlas z nebes, který říkal: “Toto je můj Syn, Milovaný, v němž jsem nalezl zalíbení. (SP) Mt. 17:5 Když ještě mluvil, hle, zastínil je zářivý oblak a z oblaku se ozval hlas: “Toto je můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení; toho poslouchejte.” (SP) J. 1:32 A Jan vydal svědectví: “Viděl jsem, jak Duch sestupoval jako holubice z nebe a zůstal na něm. (SP)
Bůh Otec je třikrát svatý
Iz. 6:3 a jeden na druhého volal: Svatý, svatý, svatý je Hospodin zástupů; celá země je plná jeho slávy! (SP) Zj. 4:8 Ty čtyři živé bytosti měly každá po šesti křídlech, dokola i uvnitř plno očí. A bez přestání dnem i nocí říkají: “Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.” (SP)
Pokud jde o křest
Mt. 28:19 Jděte [tedy] a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého (SP)
Tuto formuli obsahují všechny překlady, jimiž disponuji. Důležitý je křest ve/pro jméno Boha.
Křest ve/pro/ jméno člověka je nesmysl.
J. 10:30 Já a Otec jsme jedno.” (SP) Mt. 28:19 Jděte [tedy] a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého (SP) Sk. 19:5 Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše. (SP)
Křest má smysl jen tehdy, je-li realizován ve jménu absolutní, tedy nadčasové veličiny. Zde jsou uvedeny veličiny tři, resp. tři aspekty tvořící jediného a téhož Boha. Tento příkaz je tedy v podstatě příkazem křtít ve jménu Boží Trojice.
V případě (Sk. 19:5) neznáme křestní formuli. Co je ale důležité je to, že se dali pokřtít ve jméno Boha. Výše uvedený text dosvědčuje, že Pán Ježíš byl /a stále je/ Bohem.
Žd. 13:8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes, i na věky (SP)
Spasitel byl zde na zemi dokonale integrován s Otcem na nebesích
Bůh byl v osobě Spasitelově dokonce na zemi viditelný:
J. 10:30 Já a Otec jsme jedno.” (SP) J. 10:37 Nečinímli skutky svého Otce, nevěřte mi! (SP) J. 10:38 Jestliže je však činím, a nevěříte mně, věřte těm skutkům, abyste poznali a dále poznávali, že Otec je ve mně a já v Otci.” (SP) J. 14:9 Ježíš mu řekl: “Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty jsi mne nepoznal? Kdo viděl mne, viděl Otce. Jak můžeš říkat: "Ukaž nám Otce"? (SP) J. 14:10 Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. (SP) Kol. 2,9 Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství. (SP)
Z hlediska své podstaty byl KRISTUS stejný před svým vtělením, během vtělení - i po svém vzkříšení
Žd. 13:8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes, i na věky. (SP)
Kristus před Pilátem
Pilát, chtěje na Spasitele udělat dojem, položil Mu filosofickou otázku :
J. 18:38 Pilát mu řekl: “Co je pravda?”
odpovědi se nedočkal, neboť zosobněná Pravda, zhmotněná Pravda, na kterou bylo možné si sáhnout, stála před ním:
J. 14:6 Ježíš mu řekl: “Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. (SP)
Pilát před sebou neviděl člověka, ani Bohočlověka - ale Boha!!!
J. 1:18 Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl (SP)
Kristus - Bůh
J. 3:13 Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, [který je v nebi]. J. 6:62 Což tedy, kdybyste viděli Syna člověka vystupovat tam, kde byl dříve?
Kdyby měl Spasitel boží i lidskou složku, nebyl by bytostí absolutní, a nemohl by pak prohlásit:
J. 10:30 Já a Otec jsme jedno.” (SP)
Kristus ani nemohl mít lidskou složku, neboť Písmo praví:
Ř. 3:4 Naprosto ne! Ale ať je Bůh pravdivý a každý člověk lhář, jak je napsáno: "Abys byl shledán spravedlivým ve svých slovech a zvítězil, když tě soudí." (SP)
Navíc by se na něj nemohl vztahovat i tento výrok Písma:
Žd. 13:8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes, i na věky. (SP)
Tedy ten, kdo tvrdí, že Spasitel je pouhým Bohočlověkem tím tvrdí, že Spasitel není bytostí absolutní - tedy že Spasitel není Bohem !!! A to je rouhání!!!
Závěrem,
Spasitel byl zde na zemi dokonale integrován s Otcem (J. 10:30; J. 14:9,10; Kol. 2:9). Ale toto spojení Otec Syn, bylo na kříži přerušeno a Syn pak odolával jen v síle těla.
Ž. 22:2 Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil? Jsi daleko od mé spásy, od slov mého naříkání (SP) Mt. 27:46 Kolem deváté hodiny zvolal Ježíš silným hlasem: “Eli, Eli, lema sabachthani?” To jest: "Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil?" (SP) Mk. 15:34 O deváté hodině Ježíš zvolal silným hlasem: “Eloi, Eloi, lema sabachthani?” což v překladu znamená: "Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil?" (SP)
Bůh se v této chvíli z lásky k lidem doslova rozerval ve dví!!! Bůh Otec svého Syna doslova zkoušel za hranicí možného! Spasitel pak věrností až do konce, integritu s Otcem znovu obnovil! Jsme za to vděčni?
Proto máme ctít Syna, stejně jako Otce :
J. 5,23 aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal. (SP)
Kdo tedy nectí Syna jako Otce, neuctívá ani Otce - a je tedy mimo spásu! Uctívání Bohočlověka není uctíváním Boha - ale rouháním, Boha popuzujícím!
Kol. 2:2 Zápasím o to, aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojeni v lásce byli dovedeni do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, (SP) Kol. 2:3 ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání. (SP) Kol. 2:4 Toto říkám proto, aby vás nikdo nemátl zdánlivě přesvědčivými řečmi. (SP)
ecr
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 14:01:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Hereze, která tvrdí, že Kristus je pouze Bůh a není skutečně člověk, se nazývá: dokétismus . ((řecky dokein = „zdát se“) .
Základní princip dokétismu: Ježíš jen zdánlivě měl lidské tělo, lidské utrpení a lidskou smrt.
Podle dokétismu: Kristovo tělo nebylo skutečné, jeho lidství bylo pouhou iluzí, nebo maskou.
Bůh se ve skutečnosti nestal člověkem.
Důsledky dokétismu : Popření vtělení „Slovo se stalo tělem“ (Jan 1,14).
Dokétismus říká: „Slovo se nestalo tělem.“
Popření utrpení a vykoupení: Kristus doopravdy netrpěl , kříž je „divadlo“. Tím padá spása: „Co nebylo přijato, nebylo uzdraveno.“
Nový zákon reaguje velmi ostře: "Každý duch, který vyznává Ježíše Krista přišlého v těle, je z Boha." (1 J 4,2-3).
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 14:50:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Vůbec jste si nepřečetl, nepochopil můj článek.
Uvídíte zde své katechetické nesmysly - zatímco já jsem zde už miliónkrát napsal, že Slovo se stalo tělem (J. 1,14). Tělem - nikoli člověkem!!! Berme Písmo vážně!!! A o tom to je!!!
Ano, vyznávám Spasitele přišlého v těle - což jsem zde už asi miliónkrát napsal - ale vy to stále nechápete.
Jestliže Písmo nepraví, že Kristus byl Bohočlověkem - pak to nedělejme ani my!!!
Tem kdo tvrdí, že Kristus byl zde na zemi Bohočlověkem, tím zároveň tvrdí, že jím musel být i před svým vtělením, během vtělení - i po svém vzkříšení, neboť platí:
Žd. 13:8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes, i na věky. (SP)
Ten, kdo tvrdí, znovu opakuji, že Kristus byl zde na zemi Bohočlověkem, tím tvrdí, že Kristus v principu změnil svoji podstatu, což odporuje (Žd. 13:8).
Bohočlověk je komplex Nestvořeného a stvořeného. Bohočlověk tedy není bytostí absolutní - a proto Bohočlověk není Bůh!!! Spasitel praví: "Já a Otec jsme jedno." (J. 10:30) Tedy nikoli: "Já a člověk jsme jedno." (???)
A před tím musím varovat.
Podle konceptu Bohočlověka by měl člověk účast ba svém spasení!!! Spasení v tomto konceptu je dílem Boží a lidské spolupráce!!!
Koncept Bohočlověka činí Boha nedostatečného pro dílo spásy - proto Bůh musel!!! (byl nucen!!!), angažovat stvořenou bytost - tedy člověka!!! Nemohu přijmout tvrzení, že by Bůh vůbec mohl být k čemukoli zvenčí přinucen.
Jímá mě hrůza z toho, když jen popisuji toto rouhání!!! Je mi z vás zle!!!
ecr
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 22:59:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Židům 13:8
Ježíš Kristus je stejný včera, dnes i navěky.
Trojjediný Bůh
Někteří zastánci trojjediného Boha se domnívají, že tento verš říká, že Ježíš existoval odjakživa.
Tvrzení versus fakta
Fakta ukazují, že tento verš odkazuje na vzkříšeného Krista, který se od počátku evangelia nezměnil.
Problém s tvrzením zastánců trojice
1. Vidění věcí, které neexistují
Z nějakého důvodu si někteří lidé myslí, že slovo „včera“ znamená „věčně“ nebo „od věčnosti“ minulosti nebo něco podobného. Stačí však trochu zdravého rozumu, abychom pochopili, že slovo „včera“ používáme v souvislosti s naším běžným lidským životem a nemá nic společného s tím, jak dlouho existujeme.
2. Ježíš NENÍ stejný jako vždycky
Ani v trojiční doktríně není Ježíš stejný. Už není jen božskou osobou bez lidské přirozenosti. Ježíš také zemřel v hrobě a byl vzkříšen. Jeho lidství už není smrtelné, ale nesmrtelné. Trojičníci popírají svou vlastní doktrínu, když trvají na tom, že Ježíš je stejný jako vždycky.
Podle Písma není vzkříšený, vyvýšený a oslavený Ježíš stejný jako kdysi. Smrtelný člověk z masa a kostí se stal nesmrtelným člověkem, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých. „Maso a krev“ nemohou zdědit Boží království (1 Korinťanům 15:50), ale Ježíšovo ukřižované tělo bylo vzkříšeno, aby se stalo „oživujícím Duchem“ (1 Kor 15:5; srov. 2 Korinťanům 3:17). Z tohoto důvodu Pavel vysvětluje, že již neznáme Krista podle těla:
On zemřel za všechny, aby ti, kteří žijí, již nežili pro sebe, ale pro toho, který za ně zemřel a vstal z mrtvých. Proto od nynějška neznáme nikoho podle těla. Ačkoli jsme poznali Krista podle těla, nyní ho již takto neznáme. 2 Korinťanům 5:15-16 (viz Židům 5:7). Pavel nejen vysvětluje, jak se Ježíš změnil, ale také říká, že ho již neznáme tak, jak
jsme ho znali dříve. On již není stejný jako dříve.
Analýza faktů
Kontext
Vše, co opravdu potřebujeme udělat, je přečíst si kontext, což je něco, co trinitáři běžně opomíjejí. Celá kniha Židům má za cíl povzbudit židovské křesťany, aby zůstali pevní ve své křesťanské víře a nevraceli se k Mojžíšovu zákonu. V tomto celkovém kontextu jim autor připomíná dny, kdy jim bylo poprvé zvěstováno evangelium:
Vzpomínejte na ty, kteří vás vedli, kteří vám zvěstovali Boží slovo, a podle výsledků jejich života napodobujte jejich víru. Ježíš Kristus je stejný včera, dnes i navěky. Autor připomíná těmto lidem jejich vlastní
včerejšek. „Včerejšek“ odkazuje na dobu, kdy jim bylo poprvé zvěstováno evangelium. A ano, samozřejmě, vzkříšený Ježíš je stejný včera, dnes i navěky.
Závěr
Stačí si přečíst kontext, aby bylo jasné, že „včera“ odkazuje na dobu, kterou si mají tito hebrejští křesťané připomínat – na minulé dny, kdy jim bylo poprvé zvěstováno evangelium. Pokud jde o toto konkrétní „včera“, vzkříšený Ježíš se nezměnil. Nezměnil se od doby, kdy slyšeli evangelium, a nikdy se nezmění. Autor jim chce říci, že Ježíš se nezměnil od té doby, co jste poprvé slyšeli evangelium, tak proč byste uvažovali o změně a opuštění své víry? Spíše si vzpomeňte na včerejšek, kdy jste poprvé přijali evangelium a okusili nebeský dar a stali se účastníky Ducha
svatého a okusili slovo Boží a okusili síly budoucího světa (6:4). Vzpomeňte si na včerejšek a na ty, kteří vám kázali evangelium, a napodobujte jejich víru. „Včerejšek“ odkazuje na jejich vztah s Ježíšem, když poprvé uvěřili. Ježíš se nezměnil a je stále stejný.
Ačkoli jsme poznali Krista podle těla, nyní ho již takto nepoznáváme. 2 Korinťanům 5:15-16. |
]
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 15:02:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Vážený pane, píšete:
.."Ano, vyznávám Spasitele přišlého v těle."... V těle muže.
První věta je biblické vyznání. Druhá věta je naprosto nepřípustná otázka!
A toto kritérium formuluji takto:
Jakákoli otázka, na niž existuje biblická odpověď, je přípustná.
Vaše otázka:
která se týká Krista v přítomném čase, je nejen nepřípustná - ale i hloupá. A to z toho důvodu, že žádný člověk nemůže usednout po pravici Boží (Mk. 16:19; Sk. 7:55,56).
Situace tedy vypadá tak, že vložíte-li do bludného systému otázku, systém vám zákonitě vrátí bludnou odpověď.
Smiřte se, prosím, s faktem, že kdyby byl Kristus Bohočlověkem, tak by nám to jistě řekl. Nebo chcete obvinit Krista, že nám pro naši spásu důležitou skutečnost, zatajil???
My se musíme zvláště v dnešní době, kdy jsme tlačeni (ať už chceme, nebo ne), do války, nutně držet Krista biblického, tedy reálného - a nikoli Krista lidmi vykonstruovaného - tedy iluzorního.
Já už jsem za hranicí smrti byl a Krista na vlastní oči viděl (i když nikoli očima fyzickýma) - a to se přihodilo jen několika lidem na světě. Svůj zážitek jsem vtělil do článku:
Samozřejmě, toto vidění nezaručuje vůbec nic - ale člověka ovlivní na celý život. Co mě na druhé straně děsilo z (hlediska zavržených), byla nevratnost jejich stavu. I když měli tisíceré čisté úmysly věci napravit, už nikdy nebudou mít k dispozici fyzické tělo, pomocí něhož by mohli své bohulibé úmysly realizovat.
A já jsem zpět vrácen byl - protože vrátit se, není v lidských silách.
Vy si myslíte, že já zde vedu jakýsi boj proti katolíkům a římskému katolicismu. Ale to je tragický omyl. Já se zde v míře velmi skrovné snažit spolupůsobit při záchraně těch, kteří se ještě zachránit dají. A vy tu šanci ještě máte!
Ve vašem NK vyznání jasně zní:
Bůh z Boha, Světlo ze Světla, Pravý Bůh z Pravého Boha, . . . jedné podstaty s Otcem, skrze něho všechno je stvořeno. *** Tak proč se toho nedržíte? Držte se toho, co je biblické!!!
Vy ještě šanci máte - na rozdíl od apostaty od Krista k judaismu, který se zde dopustil hrozné věci. Tak pro toho už nemohu udělat, vůbec nic.
Proto dnes, více než kdykoliv v minulosti, platí výzva:
ecr
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 17:33:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Písmo nesprávně pochopené se může stát pro člověka jenom mrtvou literou.
Církev přece už dávno byla a zdárně se rozvíjela a Písma Nového zákona ještě nebyla ani napsána. Kdyby Písmo mělo být nejvyšší autoritou, tak by nám Pán Ježíš zanechal knihu. Ale to se nestalo - On ustanovil církev - z nevzdělaných rybářů! A ti jsou vyšší autoritou - zastřešují Písmo a učí, jak mu správně porozumět.
Ale i v tom Písmu se přece praví, že Pán Ježíš je mužem!
Nehledě na to, že byl osmého dne podle Zákona obřezán.
(Sk 17,31) Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých ...
..."A to z toho důvodu, že žádný člověk nemůže usednout po pravici Boží..."...
Žádný z lidí žijící dosud svůj pozemský život. Vzkříšený člověk ovšem už může patřit na Boží tvář. Už je nesmrtelný. |
]
NACHÁZÍTE SE VE VĚZENÍ , ZE KTERÉHO UŽ NEMŮŽETE VEN ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 20:20:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | "Písmo nesprávně pochopené se může stát pro člověka jenom mrtvou literou."
Ano, přesně to se vztahuje na vás. Vy se oháníte jedním textem a odmítáte provést syntézu s ostatními texty Písma k problému se vztahujícími.
Tím docházíte k nesprávným závěrům - protože Písmo tvoří nedílný celek a tudíž z něj nelze dělat jakýkoli výběr. Jakýkoli výběr z Písma je nepřípustný! A to vám vůbec nic neříká - viďte??? Aplikujete zde stejný systém jako pan rosmano - se kterým si zde tak hezky notujete.
Váš duševní s duchovní stav nejlépe popisuje tento váš výrok:
"Kdyby Písmo mělo být nejvyšší autoritou, tak by nám Pán Ježíš zanechal knihu."
Promiňte mi, ale větší pitomost jsem snad nečetl.
Snad by vám pomohl pochopit váš duševní stav i tento výňatek z knihy německého pastora:
Ale odhlédněme od toho a zabývejme se pouze první polovinou vašeho výroku, totiž:
"Kdyby Písmo mělo být nejvyšší autoritou,"
Už z tohoto výroku vyplývá, že se nikdy nemůžeme shodnout; vy prostě věříte jen své církevní doktríně a nacházíte se uvnitř ní, ve vězení. Co je však děsivé je to, že vy své omezení vůbec nevnímáte, jste zotročen do té míry, že nevyjdete na svobodu ani v případě, že by vám někdo dveře vězení otevřel!!! A co víc: vy jste dokonce schopen a ochoten své vězení i bránit!!!
Tak zde jsou už jakákoli slova zbytečná. Chtěl jsem vám poskytnout aspoň primitivní syntézu předmětných veršů k problému se vztahujících - ale teď vidím, že to vše už ztrácí smysl.
Pro mě Písmo autoritou zcela jasně je.
Neboť platí:
J. 20:30 Ještě mnoho jiných znamení, která nejsou zapsána v této knize, učinil Ježíš před svými učedníky. (SP) J. 20:31 Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu. (SP) 2Pt. 1:21 Neboť proroctví nikdy nebylo proneseno z lidské vůle, nýbrž unášeni Duchem Svatým mluvili lidé poslaní od Boha. (SP)
Z mého článku odjinud:
Farizeové razili tzv. "Ústní Tóru", tj. ustanovení, která nejsou přímo zmíněná v pěti knihách Mojžíšových, pro které se začal užívat termín "Psaná Tóra". Záznamem Ústní Tóry ve 2. stol. n. l. vznikla Mišna, tedy "Učení skrze opakování". Na Mišnu navazuje Gemara, nebo li "Studium", tj. rozbor a komentář. Mišna a Gemara tvoří Talmud, tedy "Učení". Jedna Gemara byla vytvořena v Palestině (do r. 400 n. l.) a druhá v Babylónii (do r. 500 n. l.). Proto jsou dva Talmudy - Palestinský a Babylónský. Dospěl jsem postupně k názoru, že je to právě Talmud jako článek víry, kladený judaisty téměř na stejnou (někdy i vyšší) úroveň s Biblí, který judaisty a křesťany odděluje.
Spasitel se vždy odvolával na PSANÁ Písma, nikoli na tzv. Ústní Tóru
|
]
Re: NACHÁZÍTE SE VE VĚZENÍ , ZE KTERÉHO UŽ NEMŮŽETE VEN ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 22:13:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | "Kdyby Písmo mělo být nejvyšší autoritou, tak by nám Pán Ježíš zanechal knihu."
Opravdu geniální výrok.
J. 16:7 Ale říkám vám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel. Neboť neodejdu-li, Zastánce k vám nepřijde; odejdu-li, pošlu ho k vám.
A právě Duch svatý otevírá Písmo!!! Ale to vám nevoní, že?
ecr |
]
Re: NACHÁZÍTE SE VE VĚZENÍ , ZE KTERÉHO UŽ NEMŮŽETE VEN ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 10:50:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | ..." "Kdyby Písmo mělo být nejvyšší autoritou, tak by nám Pán Ježíš zanechal knihu." Promiňte mi, ale větší pitomost jsem snad nečetl. "...
A co je na tom pitomého?
Duch svatý je přece autoritou, která osvětluje mimo jiné i význam Písma.
Duch svatý je nad psaným Písmem - bez Ducha svatého je psané Písmo jen prázdnou literou, kterou si může každý svévolně ohýbat po libosti - jak se mu zachce..
A Duch svatý byl seslán církvi - nikoli Ekrazitovi - ale církvi!
Církev se svým učením, předávaným z generace na generaci, je skutečnou učitelkou pravdy. A tuto církev (podle Ježíšova slibu) brány pekelné nepřemohou.
Pořád jsem ale dobře nepochopil postoj autora tohoto článku, zda je Spasitel také člověkem - mužem, - nebo snad není?
Je podle tebe Pán Ježíš člověkem, nebo je pouze Bohem a člověkem jenom zdánlivě?
Je pro tebe tak těžké se v tomto naprosto jasně vyjádřit?
(Ř 1,1 ...) Pavel, otrok Krista Ježíše, povolaný apoštol, oddělený pro Boží evangelium, které Bůh předem zaslíbil skrze své proroky ve svatých Písmech, evangelium o jeho Synu, jenž povstal podle těla z potomstva Davidova a podle Ducha svatosti byl vzkříšením z mrtvých ustanoven za Syna Božího v moci, evangelium o Ježíši Kristu, našem Pánu.
|
]
TOTO JIŽ NEPÍŠI PRO VÁS - PROTO NEREAGUJTE ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 13:30:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Jistý pan římský katolík se nemůže smířit s faktem, že Spasitel byl zde na zemi Bohem. K podpoře svého tvrzení používá naprosto izolovaně jeden biblický verš vytržený z kontextu; tedy verš, který popisuje jen jeden jediný aspekt Spasitelovy osoby (osobnosti).
Pan římský katolík tvrdí:
Ale i v tom Písmu se přece praví, že Pán Ježíš je mužem! Nehledě na to, že byl osmého dne podle Zákona obřezán. (Sk 17,31) Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých ...
* Sk. 17:31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“ (SP)
Neduchovní, tělesný člověk uvažuje takto:
Kristus se narodil jako dítě, potřeboval péči rodičů, vyrostl, jedl a pil jako člověk - a tudíž je člověkem, tedy mužem.
Podobně, či dokonce stejně jako tento pan římský katolík, uvažovali i Židé, Spasitelovi odpůrci, které rozzuřilo k nepříčetnosti to, že se Spasitel prohlásil za Boha:
J. 10:30 Já a Otec jsme jedno.“ (SP)
A proto Ho chtěli kamenovat:
J. 10:31 Židé se opět chopili kamenů, aby jej ukamenovali. (SP)
Spasitel po nich žádá vysvětlení:
J. 10:32 Ježíš jim řekl: „Ukázal jsem vám mnoho dobrých skutků od svého Otce. Pro který z nich mne chcete kamenovat? “ (SP)
A Židé svůj podlý záměr "zdůvodňují"
J. 10:33 Židé mu odpověděli: „ Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání, že ty, člověk, děláš ze sebe Boha.“ (SP)
* Odhlédneme-li od úmyslu kamenovat Spasitele, vidíme, že tito Židé uvažovali podobně, ne-li shodně, jako můj zdejší odpůrce, vážený pan římský katolík:
Kristus se narodil jako člověk, žil jako člověk - a tudíž nutně byl člověkem.
To je ovšem primitivistický přístup. A na tomto příkladě můžeme též vidět fantastickou shodu Židů s římskými katolíky - shodu, která ani zdaleka není náhodná!
Již starý prorok Izaiáš pravil:
Iz. 9:5 Neboť chlapec se nám narodil, syn je nám dán; na jeho rameni spočinulo panství. Dal mu jméno Podivuhodný rádce, mocný Bůh, Věčný Otec, Kníže pokoje. (SP)
Tedy chlapec (dítě), bude mít od narození tato atributy, kterí nejsou na první pohled patrné:
- Podivuhodný rádce - mocný Bůh - Věčný Otec - Kníže pokoje
A prorok Izaiáš nám i zjevuje, jak bude Spasitel vypadat:
Iz. 53:2 Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, ani vzhled, abychom po něm toužili. (SP)
A člověk neduchovní, Spasitele v lidské podobě ani nemohl poznat:
1.Sam. 16:7 Hospodin však Samuelovi řekl: Nehleď na jeho vzhled ani na jeho velkou výšku, neboť jsem ho zavrhl, jelikož se nedívám na to, na co se dívá člověk. Vždyť člověk se dívá na to, co má před očima, ale Hospodin se dívá na srdce. (SP)
To potvrzuje i apoštol Pavel:
1Kor. 2:14 Duševní člověk však nepřijímá věci Ducha Božího, neboť jsou mu bláznovstvím a nemůže je poznat, protože mají být posuzovány duchovně. (SP)
1Kor. 2:15 Duchovní člověk však posuzuje všechno a sám není od nikoho posuzován. (SP) 1Kor. 2:16 Neboť kdo poznal Pánovu mysl, která mu dá porozumět? My máme mysl Kristovu. (SP)
Nebeský Otec je na urážky svého Syna extrémně citlivý:
Ž. 2:12 Líbejte syna, ať se nerozhněvá. Jinak zahynete na cestě, jestliže jen málo vzplane jeho hněv. Blahoslavení jsou všichni, kdo v něm hledají útočiště. (SP)
Protože Kristus je Pravda (J. 14:6) a požaduje stejnou úctu jako Otec (J. 5:22,23), znamená to, naprosto bez diskuse, že Boží Syn je Bůh a byl jím i za svého pozemského působení, neboť v principu je konstantní (Žd. 13,8):
J. 14:6 Ježíš mu řekl: „Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. (SP) J. 5,22 Vždyť Otec ani nikoho nesoudí, ale všechen soud svěřil Synu, (SP) J. 5:23 aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal. (SP) Žd. 13:8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes, i na věky. (SP)
Z hlediska své podstaty byl KRISTUS stejný před svým vtělením, během vtělení - i po svém vzkříšení
Závěrem musím říci, že popsat složitou osobu Spasitelovu jediným biblickým veršem, pokládám za čirý nesmysl.
ecr
|
]
Re: TOTO JIŽ NEPÍŠI PRO VÁS - PROTO NEREAGUJTE ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 14:07:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Schopnost takových šílených úvah bych asi nazval KRETÉNISMUS. Takto zpřevrácet zvěst Evangelia, zvěst celého Písma, víru izraelského národa v Jednoho Pravého Boha - Otce, to dokáže málokdo...
|
]
Re: TOTO JIŽ NEPÍŠI PRO VÁS - PROTO NEREAGUJTE ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 09:50:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pan Ekrazit naprosto nechápe - je mimo.
Pán Ježíš i za svého pozemského života byl pořád stejným Bohem - je Bohem pořád - od věčnosti až na věčnost.
Toto tvrdí všichni římští katolíci. Žádný katolík nemá problém se skutečností, že Pán Ježíš je Bůh (Syn, Slovo), že je jednou osobou ze společenství Boží Trojice.
..."Kristus se narodil jako člověk, žil jako člověk - a tudíž nutně byl člověkem. To je ovšem primitivistický přístup."...
Žádný katolík ovšem nemá ani problém se skutečností, že Ježíš je i člověkem - že jeho osoba má dvě různé přirozenosti: božskou přirozenost i lidskou přirozenost. Nesmíšeně - ale také neoddělitelně.
Pán Ježíš podle těla je z Davidova rodu. Je plně člověkem i plně Bohem. Kdyby nebyl člověkem, nemohl by na sebe vzít všechny hříchy lidí. Platí, že co nebylo přijato Slovem, nemůže být spaseno. Proto Boží Syn od věčnosti přijal v Božím plánu spásy lidskou přirozenost a obětoval se za lidi jako Beránek.
Ekrazite, mojí úlohou naštěstí není měnit tvoje pomýlené názory (protože to by byl hotový zázrak!), mojí úlohou není ani měnit názory kohokoli jiného zde. Tak, jak nedokážu vysvětlit Cizinci, že křesťanství pracuje se dvěma různými pojmy "svoboda v Bohu" a "svoboda volby" - že si neprotiřečí, ale že jsou navzájem v souladu - tak, jak nedokážu Rosmanovi vysvětlit, že Pán Ježíš je nejenom člověkem, ale že je od věčnosti zároveň i Bohem - že je osobou Božího Syna, skrze kterého a pro kterého bylo všechno stvořeno....
Ale píši zde proto, aby zde bylo pro srovnání i pravé křesťanské učení - aby ten , kdo hledá, neměl k dispozici jenom zmatené názory zmatených lidiček.
|
]
BOHOČLOVĚK NENÍ BYTOSTÍ ABSOLUTNÍ - A PROTO NEMŮŽE BÝT BOHEM ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 13:38:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | BOHOČLOVĚK NENÍ BYTOSTÍ ABSOLUTNÍ - A PROTO NEMŮŽE BÝT BOHEM !
JESTLIŽE NEJSTE SCHOPEN POCHOPIT A PŘIJMOUT TUTO ZÁKLADNÍ , PROSTINKOU PRAVDU - TAK SE NIKDY V POZNÁNÍ PÍSMA NEPOSUNETE DÁL - A BUDETE SE STÁLE NACHÁZET MIMO PÍSMO !!!
Žijte blaze!
ecr |
]
Re: BOHOČLOVĚK NENÍ BYTOSTÍ ABSOLUTNÍ - A PROTO NEMŮŽE BÝT BOHEM ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 10:17:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není žádné absolutní bytosti.
Neexistuje. Proč by také měla?
Všichni tvorové jsou bytostmi, čerpající své bytí z Boha.
(Sk 17,28) Neboť ‚v něm žijeme, pohybujeme se a jsme‘, jak to řekli i někteří z vašich básníků: ‚Vždyť jsme i jeho rod.‘
Bůh je dárcem života všech bytostí.
(Žl 104,28) Dáváš jim, a oni si berou, otvíráš svou ruku a sytí se dobrem. Když skryješ svou tvář, děsí se, když jim odejmeš ducha, hynou a navracejí se v prach. Když posíláš svého ducha, jsou stvořeni. Tak obnovuješ tvář země. Tohle jsou bytosti....
Sám Bůh ale není žádnou bytostí - vždyť sám je zdrojem bytí všech bytostí.
Tedy i jednorozený Boží Syn od věčnosti (Slovo, které je Bůh) je zdrojem života i člověka Ježíše z Nazareta. Rozdíl mezi námi ostatními a Pánem Ježíšem je v tom, že sám věčný Boží Syn se stal osobou Ježíše z Nazareta s lidským tělem a lidskou duší.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 09:25:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Popření utrpení a vykoupení: Kristus doopravdy netrpěl , kříž je „divadlo“. Vložil: oko
Tak kdybych hypoteticky připustil, že se to stalo a že existoval někdo, kdo pochází z nějaké superdenstinace Nebe, pak byl 33 roků v lidském těle, celou dobu o sobě věděl, že pochází odjinud, není z tohoto světa, není stvořený, ale je Bůh nebo boží Syn, 3 roky měl nadpřirozené schopnosti, nebo je měl už dříve, ale nepoužíval je. Pak ty 3 roky dělal kousky jako kouzelná ošatka, z které bez doplňování zásob nakrmil 5000 lidí, nebo chození po vodě, nepůsobila na něj gravitace, když nechtěl, viděl do hlavy lidí (Samařská žena, Petr, Jidáš, atd.) - zkrátka věděl o sobě, že existuje nadpřirozeno, on je jeho poslem, spolutvůrce de facto, atd., tak ta šaráda na kříži fakt není obětování, Stando. A navíc to "utrpení" bylo krátké. Ponižovali ho hodinku, pár hodin a ztratil vědomí během minut nebo hodin.
Někdo má bolesti roky v kuse. A ví, že smrt je definitivní. Ježíš trpěl jen chvíli, jako polobůh mohl mít o dost snížený práh bolesti, navíc věděl jistě, že to není definitivní, měl na svém životě ověřeno, že nadpřirozeno funguje. Sorry, ale to není žádná smrt. To je jako jít do narkózy, operace s tím, že se probudím. Navíc on se probudil a získal další superschopnost - uměl i lítat do oblak. Takže jeho status se ještě vylepšil. Čili podstoupil upgrade.
Vy, pobožní, tomu falešně říkáte utrpení, abyste dojali. Abyste hráli na city. Ve skutečnosti to byla jen předem připravená šaráda.
Já na nadpřorozeno nevěřím, takže nevěřím, že se to stalo, ale říkám, že kdyby se to stalo, tak vám to ani nepasuje logicky s vašími bombastickými proklamacemi. Proto ten příběh je spíše srandovní, nekonzistentní, nevěrohodný, nehodný nějaké úcty. Je to podvod. Vy s tím Kristem nabízíte podvod, fejkovou smrt, ve skutečnosti nešlo o žádnou smrt, ale o vylepšení supermana, kdy byl pouze dočasně dva tři dny byl v nějaké vylepšovně. Pak až z ní vylezl, tak už měl o další třídu lepší superschopnosti. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 10:04:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádný člověk si ani ve snu nedokáže představit velikost Boha a Boží moc. V jednom jediném okamžiku stvořil celý vesmír. Ten se exponenciálně rozepnul do svých prostor během velice malého časového okamžiku. Rozpínání proběhlo nesrovnatelně větší rychlostí, než je rychlost světla. Vědcům to celé stvoření vesmíru v jeho počátku vychází o mnoho řádů méně, než je jedna se*****a!
A my máme tendenci si představovat Boha podle svých lidských možností a posuzovat, co je možné a co je nemožné. Třeba si uvědomit, že ono "ponížení" Božího Syna spočívalo už v tom, že se zřekl své Boží slávy a blaženosti a stal se tvorem - člověkem. Člověkem, který nám byl podoben ve všem (kromě hříchu) - tedy nám byl podoben i ve svém lidském vývoji, v postupném růstu poznání a osobním povědomí o tom, kdo vlastně doopravdy je. Jako dítě se musel naučit jako jiné děti mluvit, chodit. Jako člověk tedy Pán Ježíš nebyl vševědoucí jako Bůh - protože se této vlastnosti zřekl (ani my nejsme vševědoucí) , aby na sebe vzal lidský úděl.
Jeho božská přirozenost začala probleskovat až v době jeho veřejného působení - když poroučel bouři, když proměňoval chléb a ryby, když uzdravoval nemocné, a křísil mrtvé.....
V Ježíšově případě nerozhoduje velikost jeho utrpení - mnozí trpěli srovnatelně, nebo i více - i jediná kapka Božího Syna by stačila na vykoupení celého světa. Ale když se Bůh vydává v lásce, nepočítá jako kupec "má dáti - dal", ale dává vždy v hojnosti. Dokonalá Láska se vydává úplně celá - do poslední kapky krve.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 10:29:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Já jsem napsal analýzu příběhu, ty mi píšeš svoji emoci. :-) Emoce jsou nepřenosné digitálně. :-)
Jinak já se nesměju vašim emocím. Repsektuji, že máte emoce vůči vašim postavám z vaší literatury. Pouze to popisuju fakticky, právě bez emocí. Teprve, když v tom nemám emoce a mám po dekonverzi dlouhý časový i emocionální odstup, tak vidím co vidím. A to jsem popsal.
Jinak kdybych to měl brát podle vaší knihy, tak více než Jehošua trpěl např. Jób. Ten totiž trpěl mnohem delší časový úsek. Ne jen v řádu hodin jako Ježíš, ale v řádu týdnů, jak vyplývá z příběhu. Možná to byly dokonce měsíce utrpení. A to je rozhodně více než pár hodin. Míra utrpení je dána především délkou. Ostatně umírat dva roky na rakovinu a umřít během 15 vteřin na mrtvici je rozdíl, to asi chápeš.
Dále Jób nevěděl, zda se mu něco vrátí. Něvěděl, zda bude zpátky zdravý, zda se mu vrátí majetek, zda ještě bude mít děti. Navíc některé děti ztratil definitivně. Už neobživly, měl pouze později jiné. Jób neměl nadpřirozené schopnosti, trpěl nerovnatelně více a doopravdy. Pokud chcete dávat příklad z Bible na utrpení, tak dávejte Jóba, ne tu krátkodobou fejkovou šarádu s Ježíšem. To jsou zákony logiky. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 10:50:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Je tu další rozdíl: Jób měl trvalé ztráty. Přišel o děti definitivně. To je velká a celoživotní bolest. Vzpomínky zůstanou, ztráta dětí se nedá kompenzovat. I když se ti pak narodí další dítě, tak to jen bolest zmírní, ale jizvy zůstanou. Stejně tak jako Jób měl vředy, mohl mít pak doživotní následky, zjizvenou tkáň po vředech, což často bývá. Jób sice pak nabyl znovu majetek, ale ten původní pozbyl definitivně. K majetku máš taky citovou vazbu, návyk na svoje věci. i když dostaneš jiné, nové, stejně už to nemusí být ono.
Jób byl poškozen nesrovnatelně více. Ježíšovi se nestalo nic. Žádné trvalé následky. Naopak získání dalších superchopností. A ještě věděl, že si polepší. Tak jaképak bolestné umíraní.
Šaráda.
Jennže problém vás, pobožných, je, že nechcete nebo neumíte být čestní a poctiví. Máte v krvi klamání a manipulace jako výchozí strategii. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 11:36:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bychom nemohli být čestní a poctiví?
Vysvětluji věci tak, jak jim rozumím, o kterých jsem přesvědčen. Ať každý posoudí jejich pravost.
Jinak možná právě pro tebe jsem vložil článek o těch, kteří nevěří. Bez emocí. Snad mi ho uveřejní. |
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 22:58:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel??? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit? /
A já odpovídám: NE, NECHCE.
Ten příklad s vodou, a snaha na něj napasovat konstrukce o Trojici, je absolutně hloupý.
V jednom čase, v jednom místě a při stejné konstantní teplotě NEMŮŽE TRVALE existovat voda ve 3 skupenstvích. Ten příklad by spíš odkazoval na MODALISTICKÝ MONARCHIANISMUS. Voda existuje ve 3 módech (skupenstvích). Tak jak mají představu o Bohu modalisté -> Jeden, Jediný Bůh jednou (ve Starém zákoně) byl Otec, pak se stal Ježíšem (obrazně u vody - zvýšila se teplota), a nyní je Duchem svatým (ještě více se zvýšila teplota).
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 10:10:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každé přirovnání o Bohu z hmotného světa bude nutně vždycky nějak pokulhávat.
Navíc známe už čtyři skupenství: pevné, tekuté, plynné a také plazmu. |
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 23:07:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Máme poslouchat Syna, bytost zplozenou, nestvořenou - tedy Boha:
Ž. 2:7 Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil. (SP) Mt. 3:16 Když byl Ježíš pokřtěn, vystoupil hned z vody. A hle, otevřela se [mu] nebesa a spatřil Ducha Božího, jak sestupuje jako holubice a přichází na něho. (SP) /
Bůh se nerozmnožuje. Bůh se neklonuje. Bůh je JEDEN. ECHAD hebrejsky. Není nikdo jiný kromě Něho.
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 11:54:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Bůh se nerozmnožuje. Bůh se neklonuje."...
Přesto je Bůh vnitřně společenstvím nebeského Otce a jednorozeného Syna v Duchu svatém. Společenstvím od věčnosti až na věčnost.
Toto je křesťanská víra! |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 12:14:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To není křesťanská víra prvních křesťanů, apoštolů. Ani samotného Ježíše.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 23:13:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Je je zcela nebiblická a tudíž i nekřesťanská víra. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 10:52:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Je naopak velice biblická: "Já a Otec jsme jedno....." - říká Boží Syn. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 23:00:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Jedno nikoliv jednim, což už jsme ti mnohokrát vysvětlili co to znamená a tys to dodnes nepochopil a nepiučil se nebo spíše se stale záměrně opakuješ to každý kdo čte Tvé komentáře vidí. Stejně tak i Ježíš chce po nás, abychom byli jedno (nikoliv jedním) jako je Ježíš s Bohem jedno. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 11:21:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím jedno: že sova kanárka neuléhne.
Bůh Otec má svoji božskou přirozenost - přirozenost Boha.
Jeho jednorozený Syn - jediný Syn - má nutně stejnou Boží přirozenost - přirozenost Boha.
Nikdo další už není na této úrovni Božím Synem.
My jsme se stali Božími syny až adopcí - pro zásluhy Božího Syna, který se z lásky k nám stal člověkem.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 23:04:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Ježíš se narodil jako člověk a má pouze lidskou přirozenost ve které ale již s oslaveným těm jako Syn člověka přijde k nám podruhé. Nepřijde podruhé jako bohočlověk to se nikde nepíše. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. prosinec 2025 @ 08:39:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Záchrana, spása, je jedině v Bohu - v nikom jiném.
(Žl 146,1 ...) Haleluja! Chval, duše má, Hospodina! Budu chválit Hospodina po celý svůj život, budu opěvovat svého Boha, dokud budu. Nespoléhejte na přední muže, na člověka, v němž není záchrana. ......
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 31. prosinec 2025 @ 15:16:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Spása je jen v jediném Bohu JHVH našem spasiteli skrze spasitele-zachránce člověka Ježíše Krista.
Řím 5:15: "S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu."
1Kor 15:45: "Jak je psáno: `První člověk Adam se stal duší živou´ - poslední Adam je však Duchem oživujícím."
|
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 23:17:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Bůh Otec je třikrát svatý
Iz. 6:3 a jeden na druhého volal: Svatý, svatý, svatý je Hospodin zástupů; celá země je plná jeho slávy! (SP) Zj. 4:8 Ty čtyři živé bytosti měly každá po šesti křídlech, dokola i uvnitř plno očí. A bez přestání dnem i nocí říkají: “Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.” (SP) /
To jakože má být argument na Trojici ? :-)
1) Ta zvolání o svatosti se týkají Boha Všemohoucího, nikoho jiného, ani Pána Ježíše ne. 2) Ty čtyři bytosti v nebi bez přestání dnem i nocí říkají: “Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.” Takže jen za 1 den a noc zvolají "svatý" desetitisícekrát. Takže vymýšlet z toho něco o 3x svatém Bohu a vyvozovat z toho násilně nějaké dedukce je zcela MIMO.
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 11:52:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč je tedy napsáno, že Bůh je zrovna třikrát svatý a nikoli desettisíckrát svatý?
A proč má náš stvořený prostor zrovna jen tři rozměry (jako podpis autora na uměleckém díle)?
Náhoda?
Náhody neexistují - všechno má svůj důvod. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 12:26:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, možná jsem něco přehlédl.. Kde je napsáno, že Bůh je zrovna třikrát svatý ?
Stando, a proč má čtverec zrovna čtyři strany, čtyři vrcholy ? A proč má šestiúhelník zrovna 6 stran, a 6 vrcholů ?
Náhoda ? Náhody neexistují ...
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 14:01:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(Iz 6,1 ...) V roce, kdy zemřel král Uzijáš, jsem viděl Panovníka sedícího na trůnu vysokém a vyvýšeném a lem jeho roucha naplňoval chrám. Nad ním stáli serafové, každý měl po šesti křídlech: Dvěma si zakrývali tvář, dvěma si zakrývali nohy a dvěma létali, a jeden na druhého volal: Svatý, svatý, svatý je Hospodin zástupů; celá země je plná jeho slávy!
Všimni si, že když Petr zapřel Krista (což je opakem chvalořečení), tak to také udělal zrovna třikrát!
..."Stando, a proč má čtverec zrovna čtyři strany, čtyři vrcholy ?"...
No, protože je čtverec. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 15:15:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aha. Takže není napsáno, že Bůh je zrovna třikrát svatý :-) Já jsem to tušil.... :-)
A že je napsáno svatý třikrát, i když to ty čtyři bytosti v nebi bez přestání dnem i nocí říkají: “Svatý, svatý,.. " tak to je proto, protože kdyby tam bylo vypsáno, kolikrát je Bůh svatý pouze za 1 den a noc, byla by kniha Izajáše i kniha Zjevení dlouhá přes celou republiku a nikdo by ji neměl šanci dočíst do konce...
/ ..."Stando, a proč má čtverec zrovna čtyři strany, čtyři vrcholy ?"... No, protože je čtverec. /
No a jak to, že je čtverec, když Bůh je Trojice ? Jak si to může dovolit ? :-)
Jak to, že před Božím trůnem v nebi jsou 4 bytosti, když Bůh je Trojice ?
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 17:35:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Josefe, a jak to spolu souvisí? |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 14:23:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak ?
No souvisí to tak stejně, jak souvisí to, že má náš stvořený prostor zrovna jen tři rozměry
Takže v nebi před Božím trůnem by také měly být zrovna jen 3 bytosti.. Anebo bychom mohli dovozovat z těch 4 bytostí, že Bůh je Čtveřice ...
Vždyť Stando to jsou absolutně směšné a dětinské takové úvahy, jako že 3 skupenství vody, 3 strany a vrcholy v trojúhelníku, 3 rozměrný prostor - jsou "důkazem" Boha Trojice.
A tedy popřením Ježíšových slov o tom, kdo je Jediný Pravý Bůh.
Jestli si chcete takovou ekvilibristiku pěstovat, tak klidně pokračujte :-)
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 10:00:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bohem stvořený prostor je úplným základem lidského bytí. Bez něho bychom nebyli. A my věříme, že tak, jak si umělec podepisuje svoje dílo, tak i stvoření nese v sobě podobně také "Boží podpis" jako jistou zprávu (informaci) pro lidi o Stvořiteli. Je to opravdu až tak nemožné, mimo zdravý rozum?
Dneska už víme, že Bůh nám lidem nachystal informace, které vložil do stvoření už při jeho vzniku. A když lidé dospěli do jisté technické úrovně, začínají si tyto informace číst.
Každý světelný paprsek, letící miliony světelných let prostorem, nese na sobě např. informaci o hvězdě, ze které vyšel. Z jakých prvků je ona hvězda stvořena, jaká je její teplota, jakou rychlostí se od nás vzdaluje ....
Připadá ti to pořád ještě směšné? |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 12:48:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale, Stando, věřte si čemu chcete :-)
Když vám slova samotného Boha i samotného Pána Ježíše Krista o tom, kdo je Jediný Pravý Bůh, nic neříkají, nejsou pro vás nijak závazná, pak už vaším fantaziím a vírám nikdo žadné meze klást nebude :-)
A jestli mi ty úvahy, výmysly a dedukce připadají směšné ? Popravdě Stando : ANO.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 11:28:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jediný pravý Bůh je opravdu jenom jeden - vnitřně je ale Bůh sám v sobě společenstvím Otce plodícího Syna v Duchu svatém. A toto je pro nás nepochopitelným tajemstvím - tajemstvím Boha, přebývajícího pro nás v "nepřístupném světle".
(1 Tim 6,16) On jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z
lidí nespatřil a nemůže spatřit. Jemu buď čest a věčná moc. Amen.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 11:42:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Jediný pravý Bůh je opravdu jenom jeden / - ano Stando, v tom se shodnem.
/ - vnitřně je ale Bůh sám v sobě společenstvím Otce plodícího Syna v Duchu svatém. / - to vám Stando řekl kdo ?
/ A toto je pro nás nepochopitelným tajemstvím / - pro nás to není nepochopitelným tajemstvím. Pro nás je to výmysl, fabulace
/ - tajemstvím Boha, přebývajícího pro nás v "nepřístupném světle". (1 Tim 6,16) On jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřit. Jemu buď čest a věčná moc. Amen. / - Ten Bůh, o kterém je zde řeč, je Otec. Nikoliv Trojice. To je zcela jasné z kontextu. Takže to není žádné tajemství..
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 12:57:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."vnitřně je ale Bůh sám v sobě společenstvím Otce plodícího Syna v Duchu svatém. / - to vám Stando řekl kdo ?"...
Přece sám Pán Ježíš!
Kdo vidí mne, vidí Otce. Já a Otec jedno jsme. Duch svatý z mého vezme a vám to oznámí ....
Jestliže Bůh přebývá pro nás v nepřístupném světle - tímto se říká, že Bůh pro nás zůstává TAJEMSTVÍM. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 13:03:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando. To jen podsouváte Pánu Ježíši něco, co neřekl. Své domněnky a fabulace.
/ Jestliže Bůh přebývá pro nás v nepřístupném světle - tímto se říká, že Bůh pro nás zůstává TAJEMSTVÍM. /
Ale určitě ne tak, že Bůh, o kterém je zde řeč - Otec, Bůh Všemohoucí, přestává být Jediným Bohem a najednou se stává Trojjediným Bohem.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. prosinec 2025 @ 08:48:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, Co ti připadá na jednoosobovém "bohu" tajemného? |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. prosinec 2025 @ 09:11:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A proč by na Bohu mělo být něco tajemného ? Jestli je něco tajemného, pak to, že Bůh převyšuje všechno, přebývá ve světle nepřístupném a jsme schopni Ho poznávat do té míry, nakolik nám On se zjevuje ve svém slovu a skrze svého Ducha.
Stando, co tě vede k tomu, že o jednoosobovém Bohu píšeš s malým b a ještě v úvozovkách ? Bůh je JEDEN. ECHAD hebrejsky. Echad je přesně jeden, jedna osoba.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. prosinec 2025 @ 11:29:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je jeden, ale je zároveň vnitřně i společenstvím Otce a Syna v Duchu svatém.
Bůh je duch a o praktickém způsobu jeho existence máme jen mlhavé představy..
Víme o něm, že přebývá v nebeské blaženosti, ale nemáme vůbec představu, co to všechno obnáší.
Bůh nutně zůstává pro člověka TAJEMSTVÍM , protože lidská mysl není naprosto schopna pojmout velikost Boha.
(1 Kor 13,12) Neboť nyní vidíme jako v zrcadle, zastřeně, potom však uvidíme tváří v
tvář. Nyní poznávám částečně, potom poznám důkladně, jak jsem byl také sám poznán. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. prosinec 2025 @ 13:32:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
I kdyby platilo, že "Bůh nutně zůstává pro člověka TAJEMSTVÍM", jak píšeš,
tak to neznamená, že můžete pod pojem Bůh si vymýšlet jakékoliv výtvory a vyfabulované představy.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 09:26:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím Josefe.
Nikoli "i kdyby platilo" - ale docela jistě toto platí.
A katolická církev si nic nevymýšlí, ale všechno má z učení apoštolů. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 10:18:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Zdravím Stando,
a přeji pokojné, požehnané svátky !
(navzdory těm diskusím :-)) )
Stando, a ještě takové přání v souvislosti s tvrzením, že katolická církev si nic nevymýšlí, ale všechno má z učení apoštolů :
Co kdybyste začali zvěstovat, vyučovat o Pánu Ježíši to, co vyučovaliapoštolové ? A začali klást důraz na to, na co kladli důraz apoštolové ?
Že Ježíš je KRISTUS, BOŽÍ SYN.
A nezacházeli dále (nefabulovali) 2 Jan, 1,9
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 11:20:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Josefe, Díky za přání. Advent nám připomínal dvojí Kristův příchod: ten v Betlémě a ten na konci časů. Mezi nimi se rozprostírá náš vlastní advent - každodenní čekání, zápas o víru, snaha udržet lampu hořící.
Podle Písma: Máme zde jednorozeného Božího Syna, který je otiskem podstaty svého nebeského Otce (tedy je Bůh z Boha) a září Otcovy slávy. Tohoto Syna Otec uvádí do světa. (Světlo přišlo na svět, ale svět ho nepoznal.....).
Výklad sv. Augustina: Bůh bylo slovo. Ať vystoupí nyní kterýkoli nevěřící Arián a řekne, že Slovo Boží bylo stvořeno! Jak je možno, aby Slovo Boží bylo stvořeno, když Bůh skrze to Slovo všechno stvořil? Bylo - li i samo Slovo Boží stvořeno, skrze které jiné slovo bylo stvořeno? Tvrdíš - li, že skrze jiné slovo bylo ono Slovo stvořeno, nazývám já právě toto druhé Slovo jediným Synem Božím. Nechceš - li však mluvit o jiném slovu, musíš uznat, že nebylo stvořeno to, skrze co tvořeno je všecko. Neboť nemohlo být stvořeno skrze sebe samo to, skrze co stvořeno je všecko. Věř tedy evangelistovi. Ty pak, Hospodine, smiluj se nad námi.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 11:47:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
sv. Augustin ? Tak toho, od doby, kdy jsem zjistil, jak drze překroutil Ježíšova slova Jan 17,3, ho považuji za nedůvěryhodného heretika...
/ Máme zde jednorozeného Božího Syna, který je otiskem podstaty svého nebeského Otce (tedy je Bůh z Boha) /
To "tedy je Bůh z Boha"
- to právě je to zacházení dále, jedna z těch fabulací. Odkloňující od zvěstování apoštolů o tom, že Ježíš je KRISTUS, BOŽÍ SYN.
A já vám přeji, abyste nezacházeli dále (nefabulovali)
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 17:24:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, vysvětlil jsem ti podobu víry katolické církve.
Jak si ji zhodnotíš je jenom na tobě. Zda budeš zavírat oči před argumenty. Je to tvoje volba a ty poneseš důsledky. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 17:56:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, Stando, jako ponesou důsledky ti, co překrucují Boží evangelium. Např. Augustin, a jemu podobní.
Všichni ti, co zavírají oči na Ježíšova slova, nevěří jim a z Jediného Boha stvořili Trojjediného Boha. Navzdory jasným Ježíšovým slovům.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 26. prosinec 2025 @ 11:09:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | A už si tu vzájemně vyhrožují ve dny, které oba beztak slaví, křesťané ... Že si nedají pokoje. Pro své názory ... zjevuje každý toho svého Ježíše ze svého nitra. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 26. prosinec 2025 @ 11:09:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | A už si tu vzájemně vyhrožují ve dny, které oba beztak slaví, křesťané ... Že si nedají pokoje. Pro své názory ... zjevuje každý toho svého Ježíše ze svého nitra. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 27. prosinec 2025 @ 08:58:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevyhrožují ...
Jen věcná poznámka: Já přeji nebe jednomu každému z vás. Když jsem upozornil na "důsledky", neposílám tím nikoho do horoucích pekel - měl jsem tím na mysli úroveň kvality nynějšího pozemského života.
Protože přijímat samotného Boha jako pokrm k věčnému životu - tak takto důvěrné a intimní napojení na Boha je možno zakusit pouze v katolických a pravoslavných církvích.
Kdo se tohoto vzdá, může si zvolit třeba zákonický způsob života (jako třeba také ty v judaismu), ale vzdává se tím zároveň nejvyšší možné kvality pozemského života s Bohem. To je třeba mít na paměti - každá naše volba mívá své důsledky. |
]
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. prosinec 2025 @ 10:41:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že to ty chápeš jako jakési vyhrožování - to je jenom na tobě. Já ti svůj postoj vysvětlil. Nikomu nepřeji nic zlého a nejsem Ekrazit, abych posílal každého, kdo věří jinak, než já, hned do pekla.
Ale povšimni si, že jak ty, tak i Rosmano věříte ve stejného "jednoosobového" Boha Starého Zákona! To je přece fakt.
A ani se tak moc nelišíte v hodnocení toho, kdo je vlastně Ježíš: - podle Rosmana pouze člověk vyvolený Bohem za Mesiáše
- podle tebe pouze člověk - navíc prý nedodržující předpisy Zákona. Ty ho za Mesiáše nepovažuješ, ale jinak jste na tom, že je Ježíš pouze člověkem hodně podobně.
Drtivá většina všech křesťanů věří ale tomu, že to Bůh se stal člověkem - Mesiášem. To je obrovský posun, obrovský rozdíl od víry dvojice Vota - Rosmano. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 28. prosinec 2025 @ 14:58:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Nechápu to tak jen já, oko. Jste na toto upozorňován křesťany i jinými na tomto fóru dlouhodobě. Pohříchu však tak oni činí dost stejně. A také Vám tak odpověděl dost ironicky zřejmě také vyhrůžkou rosmano. Ekrazit je jen huba nevymáchaná, jako i třeba Martino, a nezabaluje své vyhrůžky tak jako Vy či pomluvy a pohrdání jako třeba Cizinec. Ale jste stejní všichni zde. Stačí si tu jen trochu počíst. Často tu mluvíte sami ze sebe za toho vašeho Ježíše a boha.
Co se týče Toskána a mne, tak se dost pletete. Rosmanův bůh není B-hem Jisra'ele. Je to křesťanů a také zde rosmano či mikim také nevládají nic jiného, než výklady křesťanů, co si tak tito křesťané myslí, že Židé učí o B-hu Jisra'ele a docela dost sprostě to předkládajï jako učení Židů. Ale není to tak. Jsou to zase jen křesťané, kteří mají jen jiné názory na křesťanského boha a toho Ježíše. Základ máte ale stejný položený v antijudaismu a v sektě, která vznikla mezi konvertity z pohanů a zcela se odtrhla od Jisra'ele.
Pochopte však, oko, že to jak tady spolu "diskutujete" dlouhodobě, vykresluje dost okatě toho vámi ctěného boha křesťanů a toho křesťanského krista, toho Ježíše. Je to vaše ostuda a zároveň sdílené evangelium o něm a vlivu na vás.
Dík za to.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 28. prosinec 2025 @ 15:00:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Sorry, automatický neopravený zavčas přepis: Toskáno je rosmano. Taky dobrý :) |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. leden 2026 @ 15:35:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já odmítám, že bych vědomě zabaloval jakési "vyhrůžky".
Vůči všem Abrahámovým potomkům (a počítám mezi Abrahámovy potomky jak potomky podle krve (židy), tak i potomky ze zaslíbení - křesťany. A vůči všem těmto Abrahámovým potomkům zaujímám jeden jediný postoj - ten z Áronovského požehnání:
(Num 6,22 ...) Hospodin promluvil k Mojžíšovi: Promluv k Áronovi a jeho synům slovy:
Takto budete žehnat synům Izraele. Říkejte jim:
Ať ti Hospodin žehná a chrání tě! Ať nad tebou Hospodin rozjasní svou tvář a je ti milostiv! Ať k tobě Hospodin pozvedne svou tvář a zahrne tě pokojem!
Budou klást mé jméno na syny Izraele a já jim požehnám.
A tohle vyprošuji na Hospodinu i pro tebe. Neposílám tu nikoho do horoucích pekel, nevyhrožuji.
|
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 23:25:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Žd. 13:8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes, i na věky (SP) /
Ano, člověk Kristus Ježíš je stejný včera, dnes i na věky.
Od doby, kdy Bůh Ho učinil Pánem i Mesiášem (Kristem), je stále stejný. Žádné vtělení se nekonalo. Bůh Ježíše VZBUDIL -> tj. povolal Ho k životu. |
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 11:49:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Bůh Ježíše povolal k životu svým vtělením. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 12:29:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne. VZBUZENÍM. Stejně jako vzbudil Mojžíše, jako vzbudil krále Davida, a další své služebníky k určitým úkolům.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 23:11:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Větší hloupost jsem neslyšel. Bůh počal Ježíše skrze svého ducha v Marii a nijak se sám nevtělil, zůstal i nadále v nebi. |
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 23:31:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Spasitel byl zde na zemi dokonale integrován s Otcem (J. 10:30; J. 14:9,10; Kol. 2:9). Ale toto spojení Otec Syn, bylo na kříži přerušeno a Syn pak odolával jen v síle těla. /
Jak v síle těla ? Když tvrdíte, že je Bůh ? Chtělo by to trochu důslednosti v těch fabulacích...
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 11:48:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale toto spojení Otec Syn, bylo na kříži přerušeno a Syn pak odolával jen v síle těla."...
Pokusím se definovat nikoli dohady, ale fakta, které o tomto víme:
Víme, že Pán zakoušel na kříži samotu bez Boha. Zakoušela ji ta lidská část Ježíše (jako člověk ji zakoušel) - protože hřích odděluje hříšníka od Boží přítomnosti a uvrhuje jej do samoty. To je nejhorší peklo pro tvora, který je svojí přirozeností vztahový, který pro své fungování potřebuje sdílet lásku . Když člověk zůstane úplně sám, to je pro něj to nejhorší utrpení.
Když Pán vzal na sebe všechny hříchy světa, tak ta samota musela být skutečně děsivá. (Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil?).
Můj závěr.
Spojení Otec - Syn - Duch svatý nemohlo být ani nakrátko přerušeno - Trojice je stejná včera, dnes i zítra.
Ve chvíli smrti zůstal člověk Ježíš na kříži sám - důsledek toho, že na sebe vzal hříchy světa - jeho božství zřejmě muselo nakrátko ustoupit do pozadí. Ale to je jenom spekulace - pro nás toto zůstává tajemstvím Boha přišlého v lidském těle..
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 12:53:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Víme, že Pán zakoušel na kříži samotu bez Boha. /
To tedy znamená, že na kříži nebyl Syn ? Anebo že Syn není Bůh ?
Stando, nezlob se, ale ty trinitární představy jsou hrozně děravé..
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 13:29:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže na kříži byl Bůh, který se stal člověkem.
Ovšem ve chvíli utrpení musel nést samotu, coby důsledek opuštěnosti člověka bez Boha - samotu, , která je nutným doprovodem každého hříchu. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 15:18:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co to je za kategorie "Bůh bez Boha" ?
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 17:17:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Člověk se svojí lidskou přirozeností přece může na sobě pociťovat samotu bez Boha a vnímat ji jako bolestnou.
Co se na tomto snažíš hledat nesrozumitelného? |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 14:32:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Člověk samozřejmě to tak má.
Ale vy přece tvrdíte, že na kříži byl Syn - tedy Bůh.
Toto vlákno takovým tvrzením začíná :
"Spasitel byl zde na zemi dokonale integrován s Otcem. Ale toto spojení Otec Syn, bylo na kříži přerušeno a Syn pak odolával jen v síle těla."
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 10:07:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Spasitel byl zde na zemi dokonale integrován s Otcem. Ale toto spojení Otec Syn, bylo na kříži přerušeno a Syn pak odolával jen v síle těla. "...
To jsem ale neřekl já, ale Ekrazit. Nevím, jak to on myslel.
Já napsal, že spojení Otec a Syn přerušeno být nemohlo. To by se Bůh musel logicky změnit a Bůh je neměnný.
V okamžiku, kdy Ježíš jako člověk vzal na sebe hříchy světa (jako Bůh je vzít nemohl - proto se stal člověkem ), pocítil jako člověk následky všech hříchů - pocítil dokonalou osamělost od Boha, jakou budou trpět všichni zavržení v pekle. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 12:56:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, to vy přece tvrdíte, že Pán Ježíš byl 100% Bohem a 100% člověkem. Tak tedy v okamžiku, když vzal na sebe hříchy světa -> už 100% Bohem nebyl, jestli ti dobře rozumím. Zůstal pouze 100% člověkem. Ta jeho 100 procentní část Boha se nějak vypařila ? Odloučila ? Nebo co se s ní stalo ?
To zase ukazuje na koncepcí 2 Ježíšů. A na kříži byla pouze jedna část Ježíše. Teď ještě je zajímavé, jestli ta část Ježíše na kříži byla osoba, nebo nebyla...
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 10:24:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."tvrdíte, že Pán Ježíš byl 100% Bohem a 100% člověkem."...
My ale také tvrdíme, že se Boží Syn ponížil natolik, aby nám byl podobný ve všem, kromě hříchu. Tedy to "ponížení" znamená, že se vzdal svojí božské slávy a moci, svých schopností - jako dítě se musel jako jiné děti naučit mluvit, naučit chodit, naučit řemeslu. Byl nám přece podoben ve všem.
Božství bylo v Kristu poníženo - z lásky k nám, lidem. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 11:31:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aha. Takže byl 100% Bohem, ale vlastně nebyl 100% Bohem.
To je zajímavé sdělení.. :-)
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 12:53:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Byl sto procentně Bohem, ale sám sebe z lásky k lidem zmařil a stal se člověkem. Aby mohl přijmout roli Vykupitele lidstva, musel svoje božství dočasně "zmařit" - ponížit se a stát se tvorem. Proto pak žádá nebeského Otce, aby mu po jeho oběti vrátil zpět jeho slávu, kterou měl dříve, než byl svět. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. prosinec 2025 @ 13:07:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
.. a přestal být Bohem. Ta 100 procentní část Boha Ježíše se někam vypařila. Zmizela.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. prosinec 2025 @ 08:46:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ta 100 procentní část Boha Ježíše se někam vypařila. Zmizela."...
Nezmizela, ale byla dočasně skryta - v tom je smysl textu Fp 2.: "sám sebe zmařil a stal se člověkem".
Ta božská přirozenost Ježíšova jedná vždy spolu s Otcem a Duchem svatým: ta vzkřísila Lazara z mrtvých, ta poručila větru a bouři, aby se utišily, ta uzdravila malomocné, slepé, chromé ..... Ta vyháněla zlé duchy. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. prosinec 2025 @ 09:24:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Z takových dedukcí vyplývá, že nebyl 100 procentně Bohem. A také z toho vyplývá, že "Ježíš Kristus není včera, dnes, tentýž i na věky". Různě mění své podoby.
Božská přirozenost Ježíšova nevzkřísila Lazara. Ani nevyháněla zlé duchy.
Stando, co kdybyste už začali věřit ap. Petrovi, co on o tom píše:
Sk 2:22: „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, MUŽE dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte,
Sk 10:37: Vy sami víte o tom, co se dálo po celém Judsku, počínajíc Galileou, po křtu, který hlásal Jan. 38 Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. prosinec 2025 @ 11:35:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."také z toho vyplývá, že "Ježíš Kristus není včera, dnes, tentýž i na věky"."...
Že je nějaká vlastnost Pána Ježíše skryta přece ještě neznamená, že se tím mění sám Ježíš - jiné je jenom poznání lidí o něm.
..."Božská přirozenost Ježíšova nevzkřísila Lazara. Ani nevyháněla zlé duchy."...
Ty snad znáš "technologii" Ježíšových zázraků, když tu s takovou sebejistotou říkáš tyto věci? To by mě zajímalo!
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. prosinec 2025 @ 13:42:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak "skryta" ? Ježíš ve vašem podání se měnil několikrát. Vůbec není tentýž včera, dnes i navěky.
/ .."Božská přirozenost Ježíšova nevzkřísila Lazara. Ani nevyháněla zlé duchy."...
Ty snad znáš "technologii" Ježíšových zázraků, když tu s takovou sebejistotou říkáš tyto věci? To by mě zajímalo! /
Stando, vždyť jsem ti uvedl tu technologii, jak ji popisuje ap. Petr. A našlo by se takových textů více.
Co kdybyste začali Petrovi věřit ? Co kdybyste začali i Pánu Ježíši věřit, když říká, že J 14:12: Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které činím já, a bude činit ještě větší skutky než tyto, neboť já jdu k Otci. O jaké technologii to mluví Pán Ježíš ?
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 09:48:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O "technologii" moci Ducha svatého.
Ty bys taky měl věřit církvi v plnosti jejího učení, protože ona to má všechno podloženo Písmem. Ale ty to vytěsňuješ úmyslně kdesi za tvůj horizont, abys viděl jenom to, co ti pasuje.
Kdyby Boží Syn začal existovat až v okamžiku Zvěstování, jak by o něm Jan Křtitel mohl říci, že Ježíš , který přichází za ním, je přednější než on - protože byl dříve, než on? Početí Janovo bylo přece o šest měsíců dříve, než početí Ježíšovo!
A Jan evangelista toto vysvětluje: Bylo tu pravé světlo, které osvěcuje každého člověka, to přicházelo na svět. Na světě byl, svět skrze něj vznikl, a svět ho nepoznal. Přišel do svého vlastního, a jeho vlastní ho nepřijali. ....
A ty tvrdíš, že toto Světlo začalo existovat až početím Ježíše! A netrkne tě to! Jak by mohl svět skrze něj vzniknout? Předtím, že toto Světlo začalo přicházet na svět, už existovalo! Všechno bylo stvořeno skrze něj a pro něho!
Bůh z lásky přijal podíl na naší lidské přirozenosti proto, abychom my mohli mít podíl na jeho božské přirozenosti!
(J 18,37) Ježíš odpověděl: „Mé království není z
tohoto světa; kdyby mé království bylo z tohoto světa, moji strážci by
bojovali, abych nebyl vydán Židům; ale mé království není odtud.“ Pilát mu řekl: „Jsi tedy král?“ Ježíš odpověděl: „Ty říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy, slyší můj hlas.“
Ty, Josefe, jsi navýsost přesvědčený o "své pravdě".
Připusťme teoreticky, že by Ježíš začal jako osoba existovat až v okamžiku svého lidského početí. Pak žil po celý život v Judsku a Galileji. Kde najednou vzal ten nápad, že je králem jakéhosi království, které ani není z tohoto světa? Kdo jej ustanovil tímto králem v nebi a kdy vlastně?
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 11:17:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Ty bys taky měl věřit církvi v plnosti jejího učení, ../
Otázka je, jaké církvi ? Té prvotní určitě věřím.
/ Kdyby Boží Syn začal existovat až v okamžiku Zvěstování, jak by o něm Jan Křtitel mohl říci, že Ježíš , který přichází za ním, je přednější než on - protože byl dříve, než on? /
Ježíš, Boží Syn, existoval už před okamžikem Zvěstování. V Božím záměru, plánu, úmyslu, předzvědění. Zkrátka v Božím Logosu. Proto Jan Křtitel mluvil o Něm jak mluvil. A že nemluvil to, co vy si pod těmi jeho slovy představujete, je zcela zřejmé z toho, že Jan Křtitel o Pánu Ježíši nemluvil, že je Bůh, nýbrž že je KRISTUS, MESIÁŠ.
/ Připusťme teoreticky, že by Ježíš začal jako osoba existovat až v okamžiku svého lidského početí. Pak žil po celý život v Judsku a Galileji. Kde najednou vzal ten nápad, že je králem jakéhosi království, které ani není z tohoto světa? /
Kde ? Bůh Mu to vyjevil tehdy, když Ho pomazal Duchem svatým. Zřetelně Mu ukázal, že zaslíbení Písma o Mesiáši jsou o Něm. Že to On je tím vybraným služebníkem, Synem Božím, určeným k poslání Spasitele.
Před tím o tom nevěděl. Netušil, že to On je ten "Můj milovaný syn, ve kterém jsem našel zalíbení. Kdyby to věděl od narození (resp. před narozením), jednal by a mluvil se svými nejbližšími pžíbuznými po 30 let svého života jinak.
/ Kdo jej ustanovil tímto králem v nebi a kdy vlastně? /
Kdo ? No Bůh. Před založením světa. V Božím plánu, v Božím předzvědění.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 11:28:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Před založením světa. V Božím plánu, v Božím předzvědění."...
Pán Ježíš žádá Otce, aby mu navrátil slávu, kterou měl Boží Syn dřív, než započal svět. Taky v "předzvědění"? Co je to za slávu - teoretickou?
..."Otázka je, jaké církvi ? Té prvotní určitě věřím."...
Církev je Kristovým tajemným tělem. Podobně jako i každé lidské tělo není zakonzervováno v čase, nýbrž ve postupně vyvíjí dospívá. Tedy církev se v čase pořád mění - jako i každý z nás. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 11:37:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Církev je Kristovým tělěm. Avšak v církvi se objevili falešní učitelé, falešní proroci. Před kterými už ap. Pavel varoval. A nadělali hezkou paseku :
" 29 Já vím, že po mém odchodu k vám vejdou draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo. 30 I z vás samotných povstanou muži, kteří budou mluvit převrácené věci, aby strhli učedníky za sebou. 31 Proto buďte bdělí a mějte na paměti, že jsem po tři roky dnem i nocí nepřestal se slzami napomínat jednoho každého z vás."
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. prosinec 2025 @ 11:39:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ty, Josefe, tvrdíš, že Pán Ježíš je pouze člověkem!
(Žl 146,1 ...) Haleluja! Chval, duše má, Hospodina! Budu chválit Hospodina po celý svůj život, budu opěvovat svého Boha, dokud budu.
Nespoléhejte na přední muže, na člověka, v němž není záchrana. ......
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. prosinec 2025 @ 13:50:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, prosím tě, nauč se už ten velmi důležitý text od ap. Pavla v listu Timoteovi. Zkus nad ním přemýšlet a pochopit jeho smysl . (vím, že to pro tebe není snadné, protože to jde proti trinitarismu, a měl bys problém s vyobcováním z církve :-) ) :
1Tm 2:3: To je dobré a milé před Bohem, naším Zachráncem, 4 který chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli K POZNÁNÍ PRAVDY. -> 5 Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě.
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 10:49:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To je dobré a milé před Bohem, naším Zachráncem, který chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli K POZNÁNÍ PRAVDY. -> Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem "...
Pokusím se vysvětlit moje porozumění:
Bůh na sebe vzal účast na našem lidství, abychom my mohli mít účast na jeho božství. Když se osoba Božího Syna stala člověkem, pozdvihla "člověčenství" na vyšší úroveň - dokonce nad anděly. Člověk Kristus Ježíš - Boží Syn od věčnosti svým přijatým lidstvím Ježíše Krista vykonal Boží dílo spasení světa. A Bohem přitom být nepřestal.
(Žd 1,1 ...) Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům v prorocích; na konci těchto dnů k nám promluvil v Synu, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož učinil i věky. On je září jeho slávy a otiskem jeho podstaty, všechno nese svým mocným slovem (Ten člověk Ježíš všechno nese svým mocným slovem - moc tedy vychází přímo z osoby Krista!). Když skrze sebe vykonal očištění od našich hříchů, posadil se po pravici Majestátu na výsostech (Ten člověk Ježíš). Stal se tím vznešenější nad anděly, čím význačnější jméno dědičně obdržel. (Ten člověk Ježíš je s "Majestátem" navěky už propojen skrze osobu Syna!) Neboť kterému z andělů kdy řekl: ‚Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil‘? A opět: ‚Já mu budu otcem a on mi bude synem‘? A opět, když uvádí Prvorozeného do světa, (máme zde už existující osobu "Prvorozeného", která je Otcem uváděna do světa!) praví: ‚Ať se mu pokloní všichni andělé Boží.‘ O andělech sice říká: ‚On činí své anděly závany větru a své služebníky plamenem ohně,‘
avšak o Synovi: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo přímosti je žezlem tvého království. Miloval jsi spravedlnost a nenáviděl nepravost; proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem veselí nad tvé společníky.‘
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 12:59:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, hezké překrucování smyslu Písma a jasné pravdy, o které píše apoštol Pavel. Fabulace. Ap. Pavel píše o JENOM Bohu, a vy bez uzardění k tomu hned poskytnete a vykouzlíte druhého Boha.
A k tomu listu Židům :
Je dobré si pořádně přečíst celý list Židům. A pochopit tak, že autor vůbec nevykresluje Ježíše jako Boha. Nýbrž jako prostředníka mezi Bohem a lidmi, člověka Ježíše Krista, Syna Božího, Božího Beránka, našeho Velekněze, sloužícího Bohu a přimlouvajícího se za nás před Boží tváři.. Vymezuje Jeho postavení vůči andělům
A také pochopit, že citace z žalmů obsahují pojem Bůh v jiném smyslu, než Bůh Všemohoucí. Žalmista se tím oslovením "pomazal tě Bože Bůh tvůj" obrací v prvé řadě na krále (asi Davida či Šamanouna). Obecně ve starém zákoně se pojem Bůh nevztahoval pouze na Boha Nejvyššího, Jahwe. Ale vztahoval se na ty, které došlo slovo Boží (O čemž nám zřetelně pověděl Pán Ježíš Kristus). Na pomazané izraelské a judské krále, ...
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. prosinec 2025 @ 13:03:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
opr. o JEDNOM
|
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 10:04:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | Pokud je duch Svatý osoba a když sestoupil na Marii a nebyl s ní ženatý dopustil se smilstva. Lidé, kteří věří na vymyšlenou Trojici tak v podstatě říkají, že se Bůh dopustil smilstva. Kéž se nad nimi Pán smiluje. |
JULIUS FUČÍK : LIDÉ BDĚTE - NEBLBNĚTE ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Sobota, 20. prosinec 2025 @ 15:06:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | JULIUS FUČÍK : LIDÉ BDĚTE - NEBLBNĚTE !
ecr |
]
|
|
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 16:53:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | Se mi vážně líbí, jak tady ten pisatel článku jedním dechem filosofuje o jakési křesťanské boží trojici a vztazích v ní, kde jaksi konstrukt té trojice není v křesťanských písmech natožpak v židovských a zároveň stejným dechem druhému oponuje, že bohočlověk je konstrukt, který není v křesťanských písmech: "Vy se prostě nespokojíte s tím, co nám Písmo dává, ale marně filosofujete o věcech, která vám, ani komukoli jinému, vůbec nepřísluší". |
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 28. prosinec 2025 @ 17:35:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | No ono vidět člověka, co si uřeže kus penisu a na hlavu nasadí jarmulku a myslí si, že bude žít věčně - to je taky zábavné pozorovat.... |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 28. prosinec 2025 @ 18:26:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Tož to je mi Vás moc líto, že nevidíte ani neuvidíte, a můžete si jen představovat. Asi tak jako si tak představujete, že "mila" je uřezání kusu penisu. To už tak u nenávistníků a u lidské spodiny bývá, že. I taky v tom, že si myslí, že když si někdo nasazuje "kipu" ráno a nosí ji po celý den, že jako má za to, že bude žít věčně. Taková spodina, co učí někde na škole, předává pak ty své hloupé představy a šíří nenávistné řeči mezi dětmi. Amorální lidé by učit fakt neměli. Jsou sám sex v řečech a v hlavě sláma. Ale je moc dobře, že se zde o sobě tak otevřeně vypisujete. Pište dál. |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 29. prosinec 2025 @ 12:42:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Nevím, proč bych měl ve škole řešit nějakého Votu alias Tele. Notabene s děckama, co tě neznají. To se strašně přeceňuješ, bobku.
A proč jsem tvůj post komentoval? Protože se vysmíváš křesťanům kvůli jejich křesťanské víře, ale sám věříš ve starší verzi téhož až po uši, resp. až po předkožku a po jarmulku v tvém případě.
Neprošel jsi žádnou dekonverzí, ale pouze rekonverzí. Tzn. od jednoho bludu k jinému bludu, tak tu nemachruj.
🤫 |
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 29. prosinec 2025 @ 16:07:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťanské víře se nevysmívám, to nedělám. Odmítám ji, není to nic pro mne.Nicméně jsem Žid a to věřící, takže když jsem tady, dost často poukazuji na rozpory v názorech křesťanů na to, co si tak domýšlí o Židem a judaismu. No, teď už méně často a dost nijak nekomentuji jejich názory o jejich víře. Čtu to a učím se z toho. píši tu dost jasně, že se vzájemně tak napadají pro své názory a vyhrožují si, že jsou k sobě navzájem naprosto netolerantní. Vystačí si sami se sebou - hledat a nacházet mezi sebou své nepřátele.
Ne já neprošel dekonverzí víry, ale určitě rekonverzí. Nicméně dekonverzí od křesťanství a konverzí k judaismu, tak to je.
Je úsměvné mít za to, že ten kdo věří, že nevěří, tady ukazuje krční uzliny, že, a má za to, že není v sám v bludu a ostatní ano. No, za mne a také za pravověrné Židy, je mnohem lepší člověk křesťan, když dle své víry žije v co věří, než člověk bezbožný, který svou bezbožnost žije, ale oba jsou lepší, než ti, kdo nežijí, co proklamují svými slovy, kterým ani sami nerozumí.
A prosím Vás, jak Vás tak napadlo řešit kohokoli, koho žáci neznají s nimi. Jste fakt bobek boban :) Asi v té škole řešíte vše možné, než učební látku. Njn, tlučhubák. :)
|
]
Re: NĚKTERÉ VZTAHY UVNITŘ BOŽÍ TROJICE (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 10. leden 2026 @ 12:07:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Syntezator Proč bychom asi tak neměli žít věčně Člověk je moc malý pán na to, aby to rozhodl |
]
|
|
|
|